Spider Naevus

Een spider naevus kan bij iedereen voorkomen. Bij vrouwen komt dit in 40% tot uiting tijdens een zwangerschap. Wij bieden verschillende behandelingen aan voor het verwijderen van spider naevus.

Wat is een spider naevus?

De spider naevus wordt ook wel een “spinnenkop” genoemd, door de uitwaaiering van fijne rode vaatjes rond het rode knopje. Deze vaatjes worden vergeleken met de pootjes van een spin. De roodheid kan worden weggedrukt, dat wil zeggen dat door op de plek te drukken het bloed uit de vaatjes wordt geduwd. Bij het loslaten vullen de vaatjes zich weer onmiddellijk met bloed. Deze haarfijne bloedvaatjes bevinden zich vooral in het gezicht, de hals, de nek, op de handruggen en op de onderarmen.

Hoe ontstaat een spider naevus?

De precieze oorzaak van het ontstaan van een spider naevus is onduidelijk. Wel is bekend dat het een plaatselijke verwijding is van een klein bloedvaatje in de huid. Een spider naevus kan spontaan op een plek in de huid ontstaan of wordt veroorzaakt door de volgende factoren:
  • Zon. Temperatuurwisselingen, stress en alcohol hebben één ding gemeen: ons bloed gaat er sneller door stromen en is van invloed op de verwijding van kleine bloedvaatjes in de huid.
  • Hormonale factoren.
  • Chronische leverziekten of auto-immuunziekten. Bij deze aandoeningen zitten de spider naevi met name verspreid over de borst en de bovenarmen.

Producten bij een spider naevus

Soraya

“Ik vind de facials hier heel fijn. Alles wordt goed uitgelegd tijdens de behandeling en er wordt product advies gegeven voor thuis. Mijn huid heeft na de facial direct een mooie glow en de producten voor thuis zorgen dat mijn huid rustig blijft.”

Esmee

Esmee