Rosacea

Rosacea is een veel voorkomende huidindicatie, waarbij rode verkleuringen ontstaan met name op de wangen, neus en kin.

Wat is rosacea?

Rosacea is een chronische huidaandoening die met name voorkomt bij mensen met een licht huidtype. De aandoening kenmerkt zich door rode vlekken in het gelaat, vooral op de wangen en de neus, maar de vlekken kunnen op het hele gezicht voorkomen. Naast deze vlekkerige roodheid kunnen er kleine bloedvaatjes en puistjes zichtbaar zijn.

De exacte oorzaak is tot op heden onbekend, maar ondanks dat we rosacea nog niet kunnen genezen, kunnen we het wel met de juiste behandeling onder controle houden. Andere factoren die rosacea veroorzaken of verergeren zijn:
  • Aanleg. Als het huidprobleem in de familie voorkomt, is de kans op het ontwikkelen hiervan groter.
  • Demodexmijt, deze mijt bevindt zich van nature op de huid, maar in grote aantallen kunnen zij de ontstekingen bij rosacea stimuleren.
  • Zon, temperatuurwisseling, stress en alcohol hebben één ding gemeen; ons bloed gaat er sneller door stromen en dat heeft invloed op de roodheid van onze huid.
  • Voeding, met name pittige gerechten, worden afgeraden wanneer de huid gevoelig is voor rosacea.
  • Geneesmiddelen kunnen ook van invloed zijn op het ontstaan van zichtbare adertjes of roodheid van de huid.
Rosacea

Producten tegen rosacea

Alle producten

Dominique

“Ik ben onwijs blij met de IPL behandeling tegen rosacea. Na slechts 1 sessie merkte ik al dat de roodheid aanzienlijk minder was geworden. De deskundige en vriendelijke medewerkers zorgden voor een comfortabele sessie en mijn huid voelt nu ongelofelijk glad. Ik kan deze behandeling niet genoeg aanbevelen!”

Wendy

Wendy